lørdag den 1. juni 2013

Forsvar

Aldrig i verdenshistorien er nogen gået over i historien ved udelukkende at forsvare sig. Hun server, hun venter, hendes krop på baglinjen, men altid på baglinjen. Hun havde fysikken til at blive nummer et, men ikke modet, kreativiteten, offensiven til at gå over i historien. Nu taber hun i et væk, rasler ned af listen. De bedste kunne alligevel altid vinde over hende, når det gjaldt og kerede sig ikke om lister. Hun var sin fars udtrykte vilje, men en dukkefører server sjældent godt. Hun smiler. Hun er Miss Sunshine, men solen skinner ikke længere der, hvor hun stadig spiller.

(Til Carsten Sestoft ; - )

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

hun er dog kendt og elsket af hele verden og den bedste tennis spiller Danmark nogensinde får.
hun har allerede skrevet historie :-)
så det.

Carsten Sestoft sagde ...

Takker for tilegnelsen - selv om den giver lidt kold sved på panden - hvad har jeg nu i min letsindighed udtalt mig om, som jeg så lidt om, at jeg ikke en gang kan afkode en kommentar ...

Stefan K sagde ...

Hej Carsten, det var på baggrund af det interview om tennis og Bourdieu i Information, som blev bragt sidste uge.

Stefan K sagde ...

Kære Poul, tak for din kommentar, du har naturligvis ret, og så alligevel ikke. I den danske historie måske, men ikke historiEN.
Desuden: Det er mere princippet i det, som teksten handler om, selvom det kunne lade sig gøre at gå over i historien via forsvar, ville jeg finde det kedeligt, imod spillets principper etc. Hvis man selv har spillet tennis, kan man måske bedre følge mig. Måske?

Det er formentlig kun i italiensk fodbold at man kan gå over i historien ved at forsvare sig ; - )

Anonym sagde ...

hej Stefan K
så blev jeg også lidt klogere idag :-)
tak :-)

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.